Artykuły

aktualnosc-wiosna.jpg

Wiosna na detoksie

2016-04-13

Nadchodzi czas generalnych porządków. Z domów wyrzucamy niepotrzebne sprzęty, otwieramy okna, wpuszczamy światło i świeże powietrze. Dlaczego własne ciało mielibyśmy traktować inaczej?

aktualnosc_nietolerancja.jpg

Test na nietolerancję

2016-02-12

Problemy żołądkowe, duszności, niedoczynność tarczycy… Dolegliwości, z którymi od wielu lat się zmagamy, mogą mieć nieoczekiwaną przyczynę. Warto sprawdzić, czy nie odpowiada za nie nietolerancja pokarmowa.

orzechy-aktualnosc.jpg

ZDROWY ORZECH DO ZGRYZIENIA

2015-12-09

Odżywcze właściwości orzechów są znane od dawna. Tymczasem dietetycy ostrzegają, że te kaloryczne produkty tuczą. Co zatem zrobić, by nie rezygnując z nich, jednocześnie zachować szczupłą sylwetkę?

aktualnosc-biegnij-po-zdrowie.jpg

Doping prosto z natury

2015-11-10

Stres, natłok zajęć i trudności, na które jesteśmy narażeni każdego dnia, potrafią skutecznie podciąć nam skrzydła. Z pomocą przychodzi natura, która jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki na nowo pobudza nas do życia.

aktualnosc_grzyby.jpg

Skarby z lasu

2015-09-17

Jesienią w polskich lasach królują grzyby. Nietrudno wówczas spotkać zbieraczy z wiklinowymi koszykami. Ich widok nikogo jednak nie dziwi, bo przecież polska kuchnia od dawna słynie z grzybowych przysmaków.

aktualnosc-mrozone-owoce_2.jpg

Skarby pełne witamin

2015-08-12

Lato obfituje w soczyste owoce i chrupiące warzywa, które o tej porze roku mają najwięcej witamin. Niektóre warto zamrozić, z innych można przyrządzić pikle albo kiszonki. Wówczas będziemy się cieszyć ich wybornym smakiem i aromatem w jesienno-zimowej aurze. Jak się jednak do tego zabrać?

ziola_3_1.jpg

Zielona apteczka

2015-05-15

Ich właściwości znane są od tysięcy lat. Nie tylko poprawiają smak potraw, lecz także leczą, pomagają w odchudzaniu i zachowaniu dobrego humoru. Zioła są dobre niemal na wszystko.

rzezucha-1.jpg

W kiełkach jest moc!

2015-03-18

Są prawdziwą bombą witamin, mikroelementów, białka, kwasów omega 3, błonnika... Smaczne i niskokaloryczne. Kiełki – bo o nich mowa – z łatwością wyhodujesz we własnej kuchni.

czosnek_1.jpg

Czosnek - pogromca chorób

2015-01-05

Niepozorny, o mocnym, charakterystycznym zapachu. Jego właściwości lecznicze znane są od tysięcy lat. Czosnek warto jadać przez cały rok, ale zimą docenimy go najbardziej.

daj-sie-skusic_1.jpg

Daj się skusić na jabłko

2014-10-10

To najbardziej polski z owoców. I niezwykle wszechstronny. Jabłka nie tylko wyśmienicie smakują, ale także zbawiennie działają na zdrowie.

winogrono_1_1.jpg

Bezcenne grona

2014-08-29

Soczyste, jędrne, słodkie. Orzeźwiające i pyszne. Warto się nimi delektować nie tylko ze względu na walory smakowe. Winogrona to złoty środek na wiele schorzeń.

pstragi_1_1.jpg

Połów zdrowia

2014-07-09

Ryby są powszechnie postrzegane jako bardzo zdrowy składnik diety. To prawda, jednak nie każda płetwiasta przekąska jest kopalnią witamin. które więc jeść, by być zdrowym jak ryba?

ryba-w-pomidorach.jpg

Zdrowe Parowanie

2014-06-06

Gotowanie na parze jest idealne dla osób dbających o linię. Potrawy tak przygotowane zachowują więcej wartości odżywczych i mają mniej kalorii.

jeden-garnek_1.jpg

Zdrowie i energia z jednego garnka

2013-12-23

Już z pierwszymi słotami tęsknimy za wiosną, nowalijkami, bogactwem sezonowych owoców i warzyw i szaleństwami kolorów w kuchni. Zima nie musi jednak oznaczać kulinarnej nudy. To właśnie zimowe menu jak żadne inne pachnie aromatycznymi zupami, rozgrzewającymi przyprawami i miodem. Doceń więc to, co na tę porę oferuje nam natura.

z-jesiennego-ogrodu_2_1.jpg

Z jesiennego ogrodu

2013-09-27

Dynie, cukinie, kabaczki i papryki stanowią nieodzowny element jesiennego kulinarnego pejzażu. Nie tylko dodają naszym potrawom koloru i wyjątkowego smaku, lecz także wzbogacają nasz organizm w witaminy i składniki mineralne, a przy tym dostarczają niewielkich ilości kalorii.

magnez.jpg

Postaw na magnez

2013-06-14

Przez wzgląd na wszechstronne działanie jest zaliczany do najcenniejszych biopierwiastków. W organizmie jego największe ilości znajdują się w kościach oraz w mięśniach, stanowi również składnik płynów ustrojowych.

ile-wazy-klimakterium.jpg

Ile waży klimakterium?

2013-06-11

Po wejściu w czas menopauzy większość kobiet zaczyna tyć - nagle albo stopniowo, ale każda zauważalnie. Najgorsze, co można w takiej sytuacji zrobić, to popaść w rozpacz i złożyć broń. Pamiętaj! Szczupła sylwetka jest ciagle w zasiegu Twoich możliwości.

podjadanie.jpg

Jedzenie na pocieszenie

2013-06-05

By żyć trzeba jeść. Aby zapewnić ciągłą pracę narządów, poruszać się, myśleć - musimy nieustannie dostarczacć organizmowi energii. Inaczej się nie da. Problem zaczna się wtedy, gdy z jakiegoś powodu tracimy kontrolę nad tym, ile kalorii przyswajamy.

mieso_1.jpg

Czy musimy jeść mięso?

2013-05-17

To pytanie zadają sobie już nie tylko wegetarianie. Bo mięso coraz częściej obwiniane jest o to, że powoduje choroby układu krążenia, otyłość, a nawet raka. A więc - czy jeść mięso?

ARCHIWUM

Numer 1 (30) 2016
Numer 4 (29) 2015
Numer 3 (28) 2015
Numer 2 (27) 2015
Numer 1 (26) 2015
Numer 4 (25) 2014
Numer 3 (24) 2014
Numer 2 (23) 2014
Numer 1 (22) 2014
Numer 4 (19) 2013
Numer 3 (19) 2013
Numer 2 (18) 2013
Numer 1 (18) 2013
Numer 4 (17) 2012
Numer 3 (16) 2012
Numer 2 (15) 2012
Numer 1 (14) 2012
Numer 4 (13) 2011
Numer 3 (12) 2011
Numer 2 (11) 2011
Numer 1(10) 2011
Numer 4(9) 2010
Numer 3(8) 2010
Numer 2(7) 2010
Numer 1(6) 2010
Numer 4(5) 2009
Numer 3(4) 2009
Numer 2(3) 2009
Numer 1(2) 2009
Numer 1(1) 2008