Przekąski idealne na imprezę

« Wróć do listy aktualności

Jeśli przygotowujesz sylwestrową lub karnawałową imprezę, skorzystaj z propozycji naszego lekkiego menu. Poniższe pomysły na przekąski na pewno posmakują Twoim gościom, a Ty nie będziesz musiała martwić się o swoją figurę. Są smaczne i sycące, ale nie obciążają żołądka, co sprzyja zabawie do białego rana.

 

Ilość składników dopasuj do liczby swoich gości.


POMIDORY Z M0ZARELLĄ I BAZYLIĄ

Składniki: 1 kulka mozarelli light, 2 pomidory, 1 łyżka oliwy z oliwek, krem balsamiczny, świeżo mielony czarny pieprz, kilka listków bazylii.

Przygotowanie: mozarellę odsącz z zalewy i pokrój w cienkie plasterki. Układaj je na talerzu na przemian z pokrojonymi w plastry pomidorami. Wszystko skrop oliwą, polej kremem balsamicznym i udekoruj porwanymi listkami bazylii. Do smaku przypraw świeżo mielonym pieprzem.


PASTA Z CIECIERZYCY

Składniki: 1 puszka ciecierzycy, 1 łyżka ziaren sezamu (najlepiej zmielonych), 2 ząbki czosnku, 1 łyżka soku z cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek, sól do smaku.

Przygotowanie: wszystkie składniki dokładnie zblenduj na gładką masę. Podawaj z razowym pieczywem lub pieczywem chrupkim.


SAŁATKA Z POMARAŃCZĄ

Składniki: 3 garście rukoli, 1 duża pomarańcza, kilka sztuk orzechów nerkowca (lub włoskich), 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżeczka miodu, kilka kropli octu balsamicznego, odrobina startego parmezanu.

Przygotowanie: rukolę umyj i osusz, wrzuć do naczynia. Pomarańcze obierz i pokrój wzdłuż na cienkie niewielkie plastry. Oliwę wymieszaj z miodem (można dodać 1 łyżkę ciepłej wody) oraz octem balsamicznym. Rucolę i pomarańcze wymieszaj z sosem, dodaj orzechy i posyp tartym parmezanem.


ROLADKI Z ŁOSOSIEM I KAWIOREM

Składniki: plastry wędzonego łososia, chudy twaróg, 3-4 łyżki jogurtu naturalnego, słoiczek różowego lub czarnego kawioru, sól i pieprz do smaku, kilka kropli soku z cytryny, liście pora do dekoracji.

Przygotowanie: łososia delikatnie rozdziel na pojedyncze plastry. Twaróg wymieszaj z jogurtem i kawiorem, dopraw solą i pieprzem, dodaj kilka kropli soku z cytryny. Na plastrach łososia układaj po 1-2 łyżki przygotowanego twarogu, zwiń w roladę i zawiąż pokrojonymi w cienkie paski liśćmi pora (opcjonalnie; można przekłuć wykałaczką). Można pokroić na mniejsze kawałki


KORECZKI WARZYWNE

Składniki: pomidorki koktajlowe, świeży ogórek, ogórki konserwowe, rzodkiewka, oliwki, 3 kolorowe papryki, inne ulubione surowe warzywa.

Przygotowanie: każde warzywo starannie umyj i pokrój na podobną wielkość (rada: pomidory koktajlowe przekrój na pół i do nich dopasuj wielkość pozostałych warzyw). Nadziewaj po kolei każdy kawałek warzywa na wykałaczkę. Warzywne koreczki są zdecydowanie lepszą opcją od tych „kanapkowych”.


PAPRYKOWA PRZEKĄSKA

Składniki: czerwona/żółta/zielona nieduża papryka, 3 jajka ugotowane na twardo, szczypiorek, 2 łyżki jogurtu typu greckiego, kilka listków bazylii, sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie: ugotowane jajka pokrój w drobną kostkę, wymieszaj z jogurtem i drobno posiekanym szczypiorkiem i bazylią, dopraw solą i pieprzem. Paprykę pokrój w łódeczki i układaj na nich po łyżce jajecznej pasty.

 

SZYNKA Z CHRZANEM

Składniki: wysokogatunkowa szynka drobiowa, chudy twaróg, 3 łyżki jogurtu naturalnego, 3 łyżki chrzanu, pieprz do smaku

Przygotowanie: Twaróg wymieszkaj z jogurtem i chrzanem na gładką masę, dopraw pieprzem. Na plastrach szynki umieść po łyżce przygotowanego twarogu i zwiń w roladę, pokrój na mniejsze części jeśli plastry szynki były duże.


POŻYWNA SAŁATKA Z JAJKIEM

Składniki: 1 duży brokuł, 3 małe ziemniaki, 4 jajka, 3  łyżki jogurtu typu grecki, 2 ząbki czosnku, sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie: brokuł ugotuj, podziel na mniejsze różyczki. Ziemniaki ugotuj w skórkach, po ugotowaniu obierz i pokrój w większą kostkę. Jajka ugotuj na twardo, obierz i pokrój na 8 części. Wszystko razem wymieszaj, dodaj jogurt z rozdrobnionym czosnkiem i dopraw.

JABŁKOWE CHIPSY

Składniki: 3 duże jabłka, cynamon.

Przygotowanie: jabłka dokładnie umyj i pokrój w poprzek (nie wycinając gniazda nasion) na bardzo cienkie plastry. Rozgrzej piekarnik do 100°C (z termo obiegiem), wyłóż blachę papierem do pieczenia i poukładaj na niej plasterki jabłek. Każdy plasterek posyp cynamonem. Piekarnik zostaw lekko otwarty, susz jabłka ok. 4 godziny (długość suszenia zależy od rodzaju jabłek – gotowe chipsy powinny być chrupiące).

 

NEKTARYNKOWE SMOOTHIE

Składniki: 4 dojrzałe nektarynki, 3 szklanki maślanki lub jogurtu naturalnego (pitnego), 1 łyżka miodu.

Przygotowanie: nektarynki obierz, usuń pestki i pokrój na kawałki. Do blendera wrzuć wszystkie wymienione składniki i miksuj do uzyskania gładkiej konsystencji. Podawaj schłodzone, udekoruj listkami mięty.

 

SMACZNEGO!