bmi ppm

Tak Nie

bmippm

Oblicz wskaźnik
masy ciała( BMI )podstawowej przemiany materii ( PPM )

Wiek
Waga
kg
Wzrost
cm
175 176 178 179 180 181 182 183 184 185 186

Test nawyków

  • Czy zjadasz 5 posiłków dziennie?
  • Czy uważasz, że Twoje posiłki są zdrowe i lekkostrawne?
  • Czy wypijasz przynajmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie?

Wynik Twojego Testu

20.41

  • niedowaga
  • waga prawidłowa
  • nadwaga
  • otyłość

Maliny – lekarstwo na całe zło!

Te małe niepozorne owoce zawierają w sobie całą gamę witamin i minerałów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Może to być dla Ciebie zaskakujące, ale z malinowego krzewu poza owocami można wykorzystywać także liście, które stanowią bogactwo antyoksydantów.

 

Beata Prusińska, Dietetyk Naturhouse wymienia kilka przykładów działania owoców i liści malin.

1)      Maliny to świetny środek na przeziębienie. W czasie gwałtownych zmian pogody (szczególnie jesienią i zimą) jesteśmy narażeni na infekcje i przeziębienia, a co za tym idzie na ogólne osłabienie i gorączkę. Jest na to rada: przygotowany w sezonie wspaniały aromatyczny syrop z malin, napar z liści lub suszonych owoców. Jak to działa? Przeciwgorączkowo! Maliny pobudzają działanie gruczołów potowych, a wzmożone parowanie powoduje obniżenie temperatury ciała. Dodatkowo zapewniają nam porcję witamin i minerałów – witaminę C, wapń, żelazo, magnez – niezbędnych do szybkiej regeneracji organizmu. Działają przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. – tłumaczy Beata Prusińska, dietetyk Naturhouse.

2)      Bóle brzucha to częsty problem podczas wakacyjnych urlopów. Zmiana trybu odżywiania oraz obfitsze biesiadowanie mogą spowodować dolegliwości żołądkowo jelitowe. Warto mieć przy sobie suszone liście malin. Dlaczego? Zawarte w nich garbniki hamują namnażanie się niepożądanych bakterii w jelitach, które odpowiadają za biegunkę. Dodatkowo wykazują działanie przeciwzapalne i ściągające, co pomaga w bólach żołądka. - zauważa specjalista ds. żywienia Naturhouse.

3)      Poszukujesz zdrowej, smacznej i słodkiej przekąski dla siebie i dzieciaków? Maliny to świetny pomysł! W 100g zawierają jedynie ok. 30kcal i dodatkowo aż 7g błonnika pokarmowego, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Różnorodność koktajli, deserów i przetworów, które można zrobić z użyciem malin jest ogromna i bardzo smaczna. Niżej dietetyk Naturhouse podpowiada klika pomysłów na wykorzystanie malin.


Koktajl malinowo-jagodowy

Składniki:

  • dwie garście malin
  • garść jagód
  • kilka listków mięty
  • szklanka mleka
  • koktajl SLIMBEL

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wsypać do wysokiego naczynia, dolać mleko i zblendować dokładnie na gładki koktajl. Jeśli lubisz rzadsze napoje, dolej wody.

Napar z liści malin

Liście należy zebrać w szczycie sezonu, kiedy są dobrze wyrośnięte, a następnie ususzyć, zostawiając w suchym przewiewnym miejscu.

Składniki:

  • łyżeczkę ususzonych liści malin
  • pół łyżeczki syropu malinowego/kilka świeżych malin/pół łyżeczki miodu

Przygotowanie:

Liście parzymy w gorącej wodzie (96°C) np. na sitku przez około 5-8minut. Następnie do herbatki dodajemy trochę syropu malinowego (najlepiej domowego) lub miodu lub kilka świeżych malin. Napar jest smaczny, nie przypomina smaku owocu, ani nie jest typową herbatą ziołową. Warto spróbować!


Pieczone jabłko z malinami

Składniki:

  • 4 jabłka odmiany szara reneta (najlepsze do pieczenia)
  • dwie garści malin (świeżych lub mrożonych)
  • płaska łyżka płatków migdałowych
  • 4 połówki orzechów włoskich
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżka miodu

Przygotowanie:

Jabłka należy wydrążyć. Maliny rozgnieść widelcem razem z posiekanymi migdałami i orzechami włoskimi, doprawić połową cynamonu. Nadzienie włożyć w jabłka. Polać każde jabłko odrobiną miodu i oprószyć resztą cynamonu. Piec około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.

Smacznego!

Konsultacja dietetyczna

mgr Beata Prusińska

dietetyk kliniczny
dietetyk Naturhouse

Autor artykułu

Naturhouse

Zmień swoje życie raz na zawsze!

UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Gratulacje!

Zapisałeś się do newslettera. Aby mieć pewność, że otrzymasz nasze wiadomości, dodaj nas do swojej książki adresowej. Aby zrezygnować z otrzymywania od nas wiadomości e-mail, wystarczy kliknąć łącze anulowania subskrypcji widoczne w dolnej części wszystkich wiadomości.