bmi ppm

Tak Nie

bmippm

Oblicz wskaźnik
masy ciała( BMI )podstawowej przemiany materii ( PPM )

Wiek
Waga
kg
Wzrost
cm
175 176 178 179 180 181 182 183 184 185 186

Test nawyków

  • Czy zjadasz 5 posiłków dziennie?
  • Czy uważasz, że Twoje posiłki są zdrowe i lekkostrawne?
  • Czy wypijasz przynajmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie?

Wynik Twojego Testu

20.41

  • niedowaga
  • waga prawidłowa
  • nadwaga
  • otyłość

Sprawdź dlaczego regularne jedzenie pomoże Ci schudnąć

Skuteczne odchudzanie składa się z kilku elementów, takich jak niższa kaloryczność spożywanych dań, ćwiczenia fizyczne oraz regularne posiłki. Wielu z nas ma problemy zwłaszcza z tym ostatnim - aby więc zmotywować się do jedzenia o stałych porach, dowiedz się, w jaki sposób regularne jedzenie pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów!

Przyspieszenie przemiany materii

Kiedy nasza przemiana materii jest zbyt wolna, to nasz organizm magazynuje duże ilości tłuszczu, a perystaltyka jelit jest niewystarczająca, by oczyścić organizm z toksyn. Najlepszym sposobem, by temu zapobiec, jest spożywanie około pięciu posiłków dziennie - wtedy organizm systematycznie zużywa dostarczoną energię i nie odkłada zapasów na później - wie bowiem, że w stałych odstępach czasu otrzymuje niezbędne pożywienie. Regularne jedzenie posiłków pomaga także poczuć się lżej i sprawia, że nie czujemy dolegliwości trawiennych, gdy wstajemy od stołu po zbyt obfitym posiłku.

Zapobieganie napadom głodu

Kiedy jemy rzadko, narażamy się na to, że po paru godzinach przydarzy nam się napad głodu - wtedy wielu z nas “pochłania” wszystko, co tylko znajdzie w lodówce. Takie zachowanie oczywiście prowadzi do tycia - w końcu naraz przyjmujemy bardzo dużo kalorii! Regularne jedzenie sprawia, że łatwiej jest kontrolować ilość spożywanego jedzenia - sięgamy po nie wtedy, kiedy głód nie jest jeszcze zbyt intensywny. Regularne dostarczanie organizmowi pokarmu ogranicza także apetyt na niezdrowe przekąski i słodycze.

Lepszy humor, mniej podjadania

Czy wiesz, że kiedy “bez powodu” masz zły humor, to może to oznaczać… spadek poziomu cukru we krwi? Często zdarza się to osobom, które po jedzenie sięgają rzadko (lub stosują nieodpowiednie diety odchudzające). Pierwszym odruchem staje się wówczas zjedzenie batona lub innej niezdrowej przekąski. Lepszym rozwiązaniem jest regularne jedzenie, dzięki któremu poziom glukozy jest stabilny, a nam… przez cały dzień dopisuje humor!

Dostarczanie wszystkich składników odżywczych

Aby zdrowo chudnąć, należy dostarczać ciału wszystkich grup składników: zarówno białek, które stanowią budulec organizmu, jak i tłuszczów, które pozwalają na “magazynowanie” energii oraz węglowodanów, które dostarczają nam “paliwa”. Regularne spożywanie posiłków ogranicza szansę na to, że pominiemy jakiś ważny składnik podczas układania diety - oczywiście, o ile korzystamy ze zróżnicowanych produktów spożywczych. Różne warzywa i owoce, a także mięso czy pieczywo, zawierają także różne cenne witaminy i pierwiastki - kiedy mamy ich “pod dostatkiem”, nasz organizm nie domaga się większej ilości pożywienia, co pomaga w spełnieniu marzenia o szczupłym i jędrnym ciele!

Zastanawiasz się, jak ułożyć sobie jadłospis, aby posiłki były odpowiednio zbilansowane i zdrowe? W dzisiejszych czasach nie musisz “iść po omacku” - wystarczy zgłosić się do specjalistów od reedukacji żywieniowej z Centrów Dietetycznych Naturhouse, którzy pomogą Ci zmienić sposób odżywiania na zdrowszy!

Autor artykułu

Naturhouse

Zmień swoje życie raz na zawsze!

UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Gratulacje!

Zapisałeś się do newslettera. Aby mieć pewność, że otrzymasz nasze wiadomości, dodaj nas do swojej książki adresowej. Aby zrezygnować z otrzymywania od nas wiadomości e-mail, wystarczy kliknąć łącze anulowania subskrypcji widoczne w dolnej części wszystkich wiadomości.