bmi ppm

Tak Nie

bmippm

Oblicz wskaźnik
masy ciała( BMI )podstawowej przemiany materii ( PPM )

Wiek
Waga
kg
Wzrost
cm
175 176 178 179 180 181 182 183 184 185 186

Test nawyków

  • Czy zjadasz 5 posiłków dziennie?
  • Czy uważasz, że Twoje posiłki są zdrowe i lekkostrawne?
  • Czy wypijasz przynajmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie?

Wynik Twojego Testu

20.41

  • niedowaga
  • waga prawidłowa
  • nadwaga
  • otyłość

Truskawki na zdrowie

Walory smakowe i aromatyczne to nie jedyne zalety truskawek. Warto wiedzieć, że uwielbiany przez wielu owoc ma także liczne właściwości zdrowotne.

Sezon na truskawki nie trwa długo, dlatego dobrze jest już od samego początku korzystać z dobrodziejstw natury. Czerwony owoc będący odmianą poziomki cenimy przede wszystkim za smak, który nierozłącznie kojarzy się z początkiem lata. Truskawki zawierają także cenne składniki odżywcze, a dodatkowo mają właściwości dietetyczne.

Aromatyczna dawka zdrowia

Aromatyczny owoc to przede wszystkim bogate źródło witamin z grupy B, witaminy PP oraz C, której zawartość jest nawet większa niż w owocach cytrusowych. Truskawki dostarczają nam także mikro i makroelementów: wapnia, potasu, fosforu czy magnezu, niezbędnych do utrzymania organizmu w dobrej kondycji. Błonnik usprawnia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom i zapewnia właściwe funkcjonowanie mikroflory jelita grubego. Z kolei dzięki zawartości kwasu elagowego owoce te znane są z właściwości antynowotworowych.


Dietetyczne właściwości

Truskawki uznawane są również za owoce dietetyczne, polecane także diabetykom z uwagi na obecność fruktozy charakteryzującej się niskim indeksem glikemicznym, co zapobiega nagłym skokom insuliny. - 100 gram owoców dostarczy nam zaledwie 35 kcal. Zawarty w nich enzym bromelina, rozkładający białko pokarmowe, przyspieszy spalenie tłuszczów i węglowodanów. Natomiast duża ilość znajdującej się w truskawkach wody umożliwi oczyszczenie organizmu, pomoże usunąć toksyczne płyny ustrojowe i tym samym przyczyni się do spadku wagi – zapewnia Zofia Urbańczyk, dietetyk z Centrów Naturhouse. - Smaczny deser na bazie owoców będzie miał również wpływ na poprawę wyglądu naszej skóry. Truskawki są bowiem ważnym składnikiem diety antycellulitowej – usprawniają redukcję tkanki tłuszczowej i regulują zawartość wody w tkance cellulitowej – dodaje ekspert z Naturhouse.       


Z własnego ogrodu

Najlepsze i najzdrowsze są oczywiście owoce pochodzące z własnej uprawy lub kupione od zaufanych sprzedawców. Pamiętajmy też, aby przed spożyciem dokładnie opłukać je pod bieżącą wodą. Truskawki można dodawać do różnych potraw i deserów. Z uwagi na dietetyczne właściwości stanowią także idealną przekąskę, która możemy podjadać między posiłkami bez obaw o naszą figurę.

 

Wypróbuj przepis na pyszne lody truskawkowe domowej roboty >>

Autor artykułu

Naturhouse

Zmień swoje życie raz na zawsze!

UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Gratulacje!

Zapisałeś się do newslettera. Aby mieć pewność, że otrzymasz nasze wiadomości, dodaj nas do swojej książki adresowej. Aby zrezygnować z otrzymywania od nas wiadomości e-mail, wystarczy kliknąć łącze anulowania subskrypcji widoczne w dolnej części wszystkich wiadomości.