bmi ppm

Tak Nie

bmippm

Oblicz wskaźnik
masy ciała( BMI )podstawowej przemiany materii ( PPM )

Wiek
Waga
kg
Wzrost
cm
175 176 178 179 180 181 182 183 184 185 186

Test nawyków

  • Czy zjadasz 5 posiłków dziennie?
  • Czy uważasz, że Twoje posiłki są zdrowe i lekkostrawne?
  • Czy wypijasz przynajmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie?

Wynik Twojego Testu

20.41

  • niedowaga
  • waga prawidłowa
  • nadwaga
  • otyłość

Układanie diety - samodzielnie czy z dietetykiem

Wielu z nas popełnia żywieniowe błędy, których skutkami mogą być otyłość, nadwaga lub - przeciwnie - zbyt niska masa ciała. Rozwiązaniem tych problemów jest odpowiednio ułożona dieta. Czy jednak warto układać ją samemu, czy lepiej poprosić o pomoc zaufanego dietetyka? Sprawdź!


Samodzielne układanie diety - jak się do tego zabrać?

Jeżeli nie mamy dużej nadwagi, otyłości ani nie cierpimy na żadne poważne choroby, możemy spróbować ułożyć sobie dietę na odchudzanie samodzielnie. Powinniśmy zacząć od stworzenia listy posiłków, jakie spożywamy w przeciągu kilku dni lub, jeśli to możliwe, tygodni. Następnie powinniśmy skupić się na próbie zauważenia pewnych schematów i błędów, jakie popełniamy, aby następnie móc je skutecznie wyeliminować. Postarajmy się również “skonfrontować” nasz styl odżywiania z tym, co współczesna nauka mówi na temat zdrowego jedzenia: jeść częściej, ale mniej, ograniczać węglowodany proste, spożywać jak najwięcej warzyw i unikać wysoko przetworzonej żywności. Układanie diety wymaga jednak niemało czasu i wiedzy - jeśli czujesz się w tym temacie niepewnie, lepiej jest udać się do specjalisty.

Poradnia dietetyczna - kiedy warto, a kiedy trzeba ją odwiedzić

Każda osoba, która ma wątpliwości związane z tematyką zdrowego odżywiania, nie jest pewna, czy informacje, które gdzieś usłyszała, są prawdą czy mitem, powinna udać się do specjalisty. Czasami przyczyną naszych niepowodzeń w odchudzaniu czy walce z cellulitem jest jeden, pozornie niewielki błąd, który popełniamy od lat! Dietetyk ostatecznie rozwieje nasze wątpliwości i podpowie, jak unikać żywieniowych błędów na co dzień. Wizyta u dietetyka w celu ułożenia diety jest z kolei niemalże koniecznością dla osób, które cierpią z powodu otyłości, nie mogą schudnąć czy przytyć pomimo wysiłku, przewlekle chorują lub były intensywnie leczone w przeszłości. Dietetyk powinien też znaleźć się na liście “specjalistów do odwiedzenia” przez sportowców i kobiety w ciąży lub planujące ciążę w niedługim czasie. Ułożona przez specjalistę skuteczna i zdrowa dieta zwalnia nas z obowiązku nieustannego zastanawiania się, czy dany produkt jest zdrowy i czy w naszej sytuacji powinniśmy po niego sięgać. Plan żywieniowy od dietetyka zawiera także rozpiskę ilości konkretnych produktów, jakie mogą znaleźć się w naszym menu. Dietetyk układa nam dietę w oparciu o pomiary i wyniki naszych badań, przez co jest ona dobrana indywidualnie do naszych potrzeb. Kiedy układamy dietę samodzielnie, często stosujemy gotowe schematy, co niekoniecznie pomoże nam w osiągnięciu wymarzonych rezultatów.

Dietetyk - przyjaciel, coach czy mentor

Dobry dietetyk potrafi nie tylko układać odpowiednie plany żywieniowe, ale także… umie słuchać. Przy tworzeniu diety dla nas weźmie więc pod uwagę nasze preferencje, przebyte choroby czy alergie pokarmowe. Poza planem diety, specjalista “podaruje nam” niemałą dawkę motywacji, dzięki czemu łatwiej będzie nam wytrwać w postanowieniu o zmianie stylu życia.

Jeśli chciałbyś na własnej skórze dowiedzieć się, jak to wszystko “działa”, odwiedź Centrum Dietetyczne Naturhouse i zadaj dietetykowi wszystkie te pytania, które obecnie Cię nurtują!

Tekst powstał we współpracy z dietetykiem Naturhouse.



Sprawdź również artykuły:


Autor artykułu

Naturhouse

Zmień swoje życie raz na zawsze!

UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Gratulacje!

Zapisałeś się do newslettera. Aby mieć pewność, że otrzymasz nasze wiadomości, dodaj nas do swojej książki adresowej. Aby zrezygnować z otrzymywania od nas wiadomości e-mail, wystarczy kliknąć łącze anulowania subskrypcji widoczne w dolnej części wszystkich wiadomości.